zondag 27 april 2014

Theedoek met gehaakte rand.

Al een tijdje wil ik heel graag een rand aan een Theedoek haken, maar omdat ik het juiste materiaal nog niet kon vinden qua kleur dan, was het er nog niet van gekomen.
Maar laat ik nou toevallig in de opruiming nog wat tegenkomen, en ik dacht snel nog wat meehelpen want het gaat er voor de zomer allemaal weer uit!
Het resultaat ben ik helemaal verliefd op! 

Tegenwoordig is het toch mijn ding dat rood, wit en blauw!




Men neme een nieuwe theedoek.

Maakt er met naald en het katoen waar je mee haakt, een gefestoneerde rand aan.


Haak onderlangs elke keer vier vasten.


Herhaal de tweede toer: vaste, stokje, dubbel stokje, stokje, vaste, stokje, dubbel stokje, stokje, vaste, stokje, dubbel stokje, stokje, vaste....

Zal ik de bijpassende handdoek ook doen??


theedoek met gehaakte rand



theedoek met gehaakte rand

Maar als je het wat sneller wilt doen kun je natuurlijk ook gewoon een kanten randje erlangs naaien, dat is veel sneller en ook heel erg leuk!

theedoek met kant rand

 Let er dan wel op ook met het haken dat het materiaal van 100 procent katoen is, dan kan het normaal gewassen en gestreken worden.
 
theedoek met kant rand


theedoek met kant rand


theedoek met kant rand


Geen opmerkingen:

Een reactie posten