maandag 11 mei 2015

Kokosmakronen


Omdat ik toch nog veel kokos had staan van een vorig gerecht ( de pannenkoeken met bosbessen ) dacht ik dat het weleens lekker in dit recept kon zijn, en bovendien had ik zin in kokosmakronen.want de koekjes waren op. altijd dacht ik dat het vast heel moeilijk zou zijn om ze te maken, maar het is echt heel makkelijk.
En wat blijkt, er zit ook helemaal geen boter is, en dat scheelt!! Natuurlijk is de kokos vet van zichzelf, en het is dat er suiker inzit maar anders zou ik zeggen dat het een slank koekje was!!!


kokosmakronen maken



kokosmakronen maken

3 eieren
225 gram gemalen kokos
200 gram fijne tafelsuiker
kokosvet om de bakplaat in te vetten



Verwarm de oven voor op 200 graden, hetelucht 180 graden.

Splits de eieren, en klop het eiwit stijf.
Schep dan met een houten lepel de suiker en de kokos erdoor.
Maak bolletjes van het deeg en leg het op de ingevette bakplaat, en druk het vervolgens wat aan zodat het plat wordt.
Bak ze in het midden van de oven in acht tot tien minuten gaar en bruin.

kokosmakronen

En kijk een wat een resultaat!!!
Het grote nadeel hiervan is dat ze dus ook op zijn gegaan dezelfde dag...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten