zaterdag 28 december 2013

Tagine met Rund, paprika en courgette

Tagine met rund, paprika en courgette


Net zoals de nasi een chinees gemakkelijk recept is en macaroni een Italiaans makkelijk recept is, wilde ik weleens een makkelijk Marokkaans recept zo in mijn vaste gewoonten hebben. Zo ééntje dat je dan wekelijks of zo maakt, of voor de variatie misschien wel de macaroni vervangt af en toe.



Want als je je eens verdiept in de buitenlandse keuken kom je nog weleens gevarieerde recepten tegen, en gevarieerde recepten betekend gevarieerd eten, en dat is vooral goed voor de mens.


Dit keer om me eraan gewend te raken ben ik heel makkelijk bezig geweest, ik heb gewoon een potje voor de saus gekocht in de supermarkt. Meestal doe ik dat dus echt niet en probeer ik alles zelf en vers te maken, maar als je nieuwe dingen gaat proberen wil dat nog weleens anders lopen. Want juist de verse ingrediënten in de keuken maken het eten zo bijzonder!



Wat heb je nodig?

1 potje tagine saus
1 groene paprika in blokjes
1 courgette in blokjes
400 gram suddervlees in stukjes


Bak het vlees aan in de pan met wat olie of margarine, als dat een beetje bruin is doe je er de paprika en courgette bij, roerbak dat nog twee minuten en dan doe je er de saus bij. Dat laat je sudderen totdat het vlees gaar is.





Lekker opdienen met rijst, couscous of quinoa wat je wilt.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten