zondag 30 maart 2014

Roosjes haken

Het rood wit blauwe thema blijft me boeien, en ik had nog wat restjes liggen, en ik wilde al een tijdje leren roosjes haken. Dus...

roosjes haken

Is dit het resultaat geworden.
Eigenlijk wel heel simpel net als zoveel in het leven, maar je moet het maar net weten hoe.

Roosjes haken


-Je haakt eerst 22 lossen, en dan steek je een vaste in de vierde lus. 
-Dan haak je twee lossen, en steek je een vaste in de tweede lus die komt. Herhalen totdat de toer vol is. Keer het werk dan om.
-In de derde toer haak je een vaste boven de vaste, en haak je onderlangs instekend een vaste twee stokjes en weer een vaste. Dan weer een vaste boven een vaste , en weer onderlangs vier steken in het boogje: een vaste twee stokjes en een vaste. En je herhaalt het totdat de toer vol is.

Dan draai je de achterkant rond naar achteren en vorm je naar je eigen idee het roosje, en zet het met wat steekjes vast.

Ik heb aan het begin van het haken een wat langer touwtje over gehouden dat ik gebruik om te naaien.
Dan hoef je niet meer aan te hechten.
Nu heb je leren roosjes haken.


Roses are red

Violets are blue




Geen opmerkingen:

Een reactie posten