vrijdag 23 augustus 2013

Houten oventje van gerecycled materiaal.



Hier kunnen ze lekker mee spelen en hun fantasieën laten gaan.
Koken en bakken en afdrogen en spullen in en uit de oven zetten.

Maak er een leuk setje bij van een ovenwant, handdoek en theedoek!

Er stond nog een oud nachtkastje in de schuur waar we niets mee deden, hij was klaar voor de kringloop of voor de stort.

Maar toen kreeg ik een idee, waarom maak ik er geen oven/fornuis van voor de kinderen om mee te spelen?





Dus ik ging de losse delen eraf halen en ik begon het te schuren en vervolgens te bewerken met grondlak.
Daarna is er een mooie laag aflak op gekomen, mooi glimmend!

In het deurtje zat een paneel dat ik eruit heb gehaald, dat heb ik vervangen door een multiplex plaatje, zodat je er zo doorheen kan kijken!! Nét echt!!

Ik had nog een oud 2 kapstokjes dat ik ook lakte, en één ervan aan de zijkant bevestigde om de handdoeken en theedoeken op te hangen. En één aan de voorkant zodat ze als knoppen fungeren.


Op de bovenkant heb ik uit zelfklevende folie rondjes geknipt die als pitten fungeren, en erop geplakt.

Vervolgens heb ik op een gastendoekje een stuk lint genaaid als versiering. Om het op te kunnen hangen heb ik een stukje lint vastgezet met een knoopje, voor een speels effect. 


 Als laatste heb ik de ovenwantjes genaaid!


Nou en met zo'n schort is je kind toch hélemaal leuk bezig!!!

 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten