maandag 26 augustus 2013

Jeans tas, maak van je oude jeans een leuke tas!

Je hebt weleens dat het dan toch écht moet.....je jeans wegdoen.


Om hem dan toch nog bij je te hebben maak je er gewoon een leuke tas van!!

Doe er een leuke sjaal om of versier hem helemaal met knopen,
de basis blijft het zelfde.

Jeans tas
knoopjes van Xenos





Daarvoor is het wel nodig om de schaar erin te zetten, je knipt hem af net onder de billen, bij het kruis knip je hem ook gewoon rechtdoor af.
Kies een beetje makkelijke plek uit, houd rekening met zakken en zo.

Als je de schaar er niet in durft te zetten, vraag dan je moeder of iemand anders of hij/zij wel durft....

Vouw dan de broek/tas binnenstebuiten en maak er een zoom in.
Oftewel naai hem aan één kant dicht.



Versier hem dan met wat je maar wilt.
Misschien is een sjaaltje erom voor jou al wel genoeg, maar misschien wil je er wel een snor op of allemaal knopen.



Maak een voering van dezelfde grootte, gewoon een rechthoekige lap.
Houdt rekening met een centimeter extra voor de naad.

Vouw de naad dus naar binnen en speld het vast aan de bovenkant van de tas

Jeans tas




Van een oude tas heb ik de schouderband afgehaald en aan de binnenkanten gespeld, tussen de voering en de jeans.

speldenkussen
Nog zo'n projectje van mij, speldenkussen gemaakt van retro servies!


Toen heb ik de voering met de hand vastgenaaid, omdat de stof al zo dik was, en ik ik geen naaimachine jeansnaald bij de hand had.
En ik vind het mooier omdat je anders aan de buitenkant weer een naadje ziet.
Als ik dan bij de schouderband kwam dan maakte ik eerst de schouderband met steekjes vast, heen en weer, en vervolgens de voering aan de schouderband vast.

Jeans tas

En kijk dan eens naar het resultaat!!!

Jeans tas

Veel plezier ermee!!








 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten