maandag 26 augustus 2013

Meander College project! Creatief omgaan met kleding, recycle je t-shirt


Om zo'n leuk shirt te maken heb je niet zo heel veel nodig.
Zelfs geen naaimachine!!


Zo zag het shirt eruit!!
 (Eigenlijk zonder de knipjes bovenin, maar ik was zo enthousiast dat ik al aan het knippen was toen ik me bedacht dat ik er nog een foto van moest maken)

Knip voor de halslijn dus tot de boord in en zorg dat ze ongeveer even kan zijn.
Trek dan even aan elk reepje om het wat op te rekken, anders staat het gaatje niet open.

Knip vervolgens de mouw eraf vanaf de oksel ietsjes schuin omhoog, zodat je een klein mouwtje hebt!





Knip de zijkanten open tot aan de oksel, dat kan een stukje dicht blijven.
Knip de stiknaad eruit (het smalle reepje dubbele stof met zigzag)
Knip de zijkanten in met knipjes van ongeveer 2,5 cm, en let erop de de stof nog mooi op elkaar ligt, want anders krijg je verschillende lengtes en hoogtes.



Zo ziet het er dan uit.
Knoop ze dan allemaal aan elkaar, strookje voorpand met een strookje achterpand


En dan is dit het resultaat!!


En het is zó gepiept!!






Volgende blog wordt de jeans tas die hier ook afgebeeld staat!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten