donderdag 10 september 2015

Toblerone Cheesecake

Toblerone Cheescake


Ja we hebben weer een heerlijk recept dat helemaal niet goed voor ons is, maar het is gewoon af en toe zo vreselijk lekker!!! En dit recept is nu een populair recept, dus ik kan het ook maar beter direct op mijn blog gaan zetten!

Maar de visite heeft er heerlijk van zitten smullen, vooral de dames die tegenwoordig suikervrij door het leven gaan.

Voor de bodem had ik eigenlijk amandeltongen nodig, maar kon dat niet zo snel vinden, uiteindelijk denk ik dat ik een slanker alternatief vond, want ik gebruikte amandelbrood. En dat klinkt heel broodachtig, maar het is een koekje.

toblerone roomtaart

Ingrediƫnten Toblerone Cheesecake


24 cm vorm voor 12 personen

Bodem

250 gr. amandelbrood
100 gr. boter


toblerone roomtaart bodem

Vulling

200 gr. toblerone
100 gr. pure chocolade
250 gr. roomkaas (monchou, philadelphia of eigen merk)
200 ml. slagroom
250 gr. mascarpone


amandelbrood

Topping

Toblerone in stukjes


Bekleed de bodem van de springvorm met bakpapier en vet de randen eventueel een beetje in.
Verkruimel de koekjes in een blender, of stamp ze fijn in een kom.
Smelt de boter en voeg het kruim toe.
Stort het in de bakvorm en druk het aan met de bolle kant van een lepel.
Zet het in de koelkast op af te koelen.

Smelt de Toblerone en pure chocolade au bain marie, en zet het opzij om een beetje af te koelen.

Klop de roomkaas romig.
In een andere kom klop je de slagroom stevig (niet stijf).
En voeg de roomkaas en mascarpone bij de room, en roer het nog goed door.

Voeg de gesmolten chocola toe, meng erdoorheen tot een egale kleur.

Verdeel de in stukjes gesneden Toblerone over de taart, zodat het er nog iets in zakt.

Giet de vulling op de koekbodem en zet het in de koelkast.
Laat het minstens 8 uur opstijven.
( ik had wat meer haast en na drie uur was het ook redelijk stijf, maar chocolade heeft echt tijd nodig om af te koelen en stijf te worden)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten