woensdag 2 oktober 2013

Tonijnsalade/tuna salad glutenvrij , bloedgroep dieet recept.

Nog een lekker lunchrecept voor de stevige gezonde trek is deze lekkere salade die je lekker op brood doet.  
Zelf maak ik hem al heel wat jaren omdat het niet zo duur is op deze manier ( het ligt eraan waar je het mee vergelijkt, als je het vergelijkt met naar de visboer gaan en daar een visje eten is het goedkoper dan dat ) en niet zo vet, dus weinig calorieën!
Als ik dat tussen de middag met de meiden op brood doe, heb ik nogal wat nodig, aangezien er steeds meer olie in de blikjes zit i.p.v. vis.


Benodigdheden

4 blikjes tonijn in olie
1 uitje, gesnipperd
1 teentje knoflook, geperst
paprikapoeder, zout en peper
2 eetlepels magere mayonaise
rode paprika geroosterd,uit potje, in stukjes

Van te voren laat ik de vis uitlekken in het blikje door het blikje ietsjes te openen en dan op zijn kant te zetten op de rand van het aanrecht, zodat de olie in de gootsteen loopt, en de vis in het blikje blijft.
Alle olie wil ik niet kwijt want daar wordt de vis smeuïger van, en de olie is gezonder dan de mayo die er door gaat.

Nog beter is de mayo zelf te maken,daar ga ik nog een blogje over schrijven.
 
 Na het uitlekken haal je de vis uit blik en prakt het in een kom fijn,dan doe je de ui en de knoflook erbij en de kruiden. Goed roeren en dan kijk je of 2 eetlepels mayo te veel of te weinig is om erbij te doen.
Van mij hoeft de salade niet van het brood af te lopen, ik vindt hem steviger lekkerder.
Ten slotte roer je er de paprika door.


Ik gebruik nog een halve paprika voor op de boterham omdat ik dat lekker vindt! De paprika past heel goed in mijn bloedgroepdieet, en de salade ook, dus hij is favoriet bij mij!!


De boterham is een plak speltbrood, zoals u dat wel bij meer recepten hebt gezien bij dit blog.
Dat is gemaakt van 100% speltmeel en is zonder toegevoegde kleur en geurstoffen en smaakversterkers.