zaterdag 30 november 2013

Broccoli roerbakken

In de tijd dat de broccoli niet duur is eet je dat natuurlijk wat vaker dan anders. Maar zelf ben ik niet zo'n hele grote fan van maar gewone broccoli, maar toen ik dit maakte en het voor de eerste keer proefde was ik wel verkocht! Het voordeel ook hiervan is dat het vlees en de groente in een pan zitten. Lekker met wat rijst en je hebt er een makkelijke maaltijd aan.
Dit recept past goed bij mijn leefstijl omdat ik het allemaal mag eten volgens het bloedgroepdieet.
Origineel deed ik dit recept met ham reepjes, maar deze keer gebruikte ik gerookte kip!!






Ingrediënten:

1 stronk broccoli per 2 personen
Pakje sojaroom ( maar kan ook met crème fraïche)
1 eetlepel Zaanse mosterd (of meer van een mildere mosterd)
1 eetlepel olie om te wokken
1 gerookt kipfilet stukje
Bieslook om te garneren








Bereiding

Verhit de olie in een wok en roerbak de broccoli een paar minuten, als de olie weg is doe je er nog twee eetlepels water bij en dan nog twee minuten omscheppend bakken.
Ham reepjes en mosterdroom erdoor en even laten pruttelen. De broccoli mag best nog wat stevig zijn als je het eet. Dat vinden wij wel lekker!!

Dit recept is lekker met gebakken krieltjes of wij eten het met rijst!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten