zondag 3 november 2013

Zomers eten/makkelijk eten


Als het zomer is of het is gewoon een luie zondag of misschien wel een drukke door de weekse dag, dan is dit gerecht een snelle gezonde oplossing.
Het meeste wek met dit recept is alles in huis hebben.



Wat heb je nodig?

  • Krop sla
  • Blikje tonijn
  • Bosui
  • Potje feta
  • Pot geroosterde paprika  (dit heb ik standaard in huis, is lang houdbaar en super handig en voordelig)
  • Bosje radijs
  • Eieren
  • Afbakbrood
  • Kruidenkast om te smeren
  • Mini tomaatjes

Je kunt natuurlijk erin doen wat je in huis hebt, het kan ook een blikje mais zijn, ik noem maar wat.
Kleine tomaatjes doen het ook altijd goed met kinderen, en zelf lust ik ze ook graag.
Zelf heb ik de radijsjes er los bij gedaan omdat niet iedereen dat lust in huis.
Laat de tonijn uitlekken (voor de stevige trek doe je meer blikjes) 
Kook ondertussen de eieren ( dat kan ook een dag van tevoren, leg ze dan gekookt in de koelkast )
Zet de oven aan voor het brood.

Snijd de bosui en doe het in een kom, doe de vis en wat zout en peper erbij. Schep met een lepel wat feta blokjes uit het potje en schep het in de kom. 
Snijd de paprika en doe het ook in de kom.
Maak de radijsjes schoon en doe ze in de sla of apart in een bakje. Was de tomaatjes en doe ze apart in een bakje. 
Kijk naar het brood in de oven en haal het brood uit de eruit als het klaar is.
Maak tenslotte de sla schoon en doe in de kom.
Ondertussen is het brood gebakken en klaar om te snijden, doe het in een mandje en alles kan op tafel.

Schort dat ik maakte voor een dochter.   



Geen opmerkingen:

Een reactie posten